Het onderwerp communicatie is onmogelijk compleet te vangen. Daarom kozen we voor een ‘science center’-benadering waarin de bezoeker op basis van vragen steeds zélf bepaalt wat communicatie en de impact ervan is, en zo spelenderwijs door het gebouw wordt geleid.
Een aanpak die goed werd ontvangen: Beeld en Geluid Den Haag werd genomineerd als één van de meest kindvriendelijke musea van Nederland en voor de Nationale Meeting Award 2018.
Naast de vaste tentoonstelling – die uiteraard altijd in beweging is – herbergt Beeld en Geluid Den Haag diverse ruimtes om een breed scala aan events te faciliteren: van Newsroom tot lab, van club tot boardroom, van event- tot vergaderzaal. Het integreren van eventprogrammering met het tentoonstellingsgedeelte maken van COMM een vernieuwend format in de museale branche, compleet en verhalend. En dat geeft in de juiste balans bijzonder effectieve en tastbare resultaten.
Complete herinrichting museum
Interactief ‘warenhuis van communicatie’ incl. eventprogrammering, waar je de impact van communicatie zelf kunt ervaren
Communicatie
Museumkids – één van de meest kindvriendelijke museums van Nederland & nominatie Nationale Meeting Award
Het vernieuwde Nationaal Monument Kamp Vught maakt de Tweede Wereldoorlog invoelbaar voor een breed publiek. De strategische opbouw en gelaagdheid brengt het onderwerp dichtbij. Het wordt een persoonlijke referentie, waarbij de bezoeker een tijdloos bewustzijn krijgt van waar de mens toe in staat is.
Hoe presenteer je topstukken uit de Nederlandse democratie, veelal van papier, op zo’n manier dat het gaat leven en je je realiseert hoe belangrijk de stukken inhoudelijk zijn voor de huidige Nederlandse samenleving? Voor het Nationaal Archief vonden we de juiste balans!