Een presentatie op het gebied van bedrijfsgeschiedenis is meer dan het uitstallen van jarenlang bewaarde artefacten, het is een expressie van de identiteit van een bedrijf, zowel intern als extern.
Een bezoek in het Rabo Museum start in het heden aan de hand van projectie op een vitrinekast, terwijl objecten worden uitgelicht. De geschiedenis krijgt zo gezicht en de collectie context.
De thematische indeling van de collectie is gebaseerd op de pilaren van de Rabobank. Elk thema vertelt de geschiedenis van de bank vanuit een ander perspectief: vanuit klanten, klanten, medewerkers en de samenleving als geheel.
Op laagdrempelige en persoonlijke manier contact maken met stakeholders
De geschiedenis gezicht geven door betekenisvolle ordening van collectiestukken
Banken, economie, historie
Perspekt maakt een multifunctionele plek, in een luxe art deco stijl, waar de historische schatten van het museum optimaal te zien zijn. Deze prachtige, rond gemaakte, ruimte in Koninklijk Marine blauw is daarbij ook geschikt voor diverse events. Ook een 'Captains dinner' kan hier plaatsvinden, passend bij de ontvangsten van de Koninklijke Marine.
Perspekt maakt een immersieve archeologietentoonstelling voor het Drents Museum over de Armeense geschiedenis. De symbolische berg Ararat was het middelpunt, omringt door zes enorme dieren, abstract in 3D uitgevoerd. Deze dieren ordenden de 160 kostbare archeologische voorwerpen in onderwerp en tijd.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn honderden Joodse artsen en medische studenten vermoord. Om deze personen een gezicht te geven, is er in opdracht van KNMG en vakblad Medisch Contact een reizende tentoonstelling gemaakt. Deze verhalen laten het lot van Joodse collega’s zien.