Een presentatie op het gebied van bedrijfsgeschiedenis is meer dan het uitstallen van jarenlang bewaarde artefacten, het is een expressie van de identiteit van een bedrijf, zowel intern als extern.
Een bezoek in het Rabo Museum start in het heden aan de hand van projectie op een vitrinekast, terwijl objecten worden uitgelicht. De geschiedenis krijgt zo gezicht en de collectie context.
De thematische indeling van de collectie is gebaseerd op de pilaren van de Rabobank. Elk thema vertelt de geschiedenis van de bank vanuit een ander perspectief: vanuit klanten, klanten, medewerkers en de samenleving als geheel.
Op laagdrempelige en persoonlijke manier contact maken met stakeholders
De geschiedenis gezicht geven door betekenisvolle ordening van collectiestukken
Banken, economie, historie
Het vernieuwde Nationaal Monument Kamp Vught maakt de Tweede Wereldoorlog invoelbaar voor een breed publiek. De strategische opbouw en gelaagdheid brengt het onderwerp dichtbij. Het wordt een persoonlijke referentie, waarbij de bezoeker een tijdloos bewustzijn krijgt van waar de mens toe in staat is.
Hoe presenteer je topstukken uit de Nederlandse democratie, veelal van papier, op zo’n manier dat het gaat leven en je je realiseert hoe belangrijk de stukken inhoudelijk zijn voor de huidige Nederlandse samenleving? Voor het Nationaal Archief vonden we de juiste balans!