We wilden de zaal onherkenbaar omtoveren tot een weids Mongools steppelandschap waarin je kan dwalen. Je raakt zelfs enigszins gedesoriënteerd door gebruik van een 360° panoramafoto, spiegels en een concentrisch patronentapijt. En: oude cultuur via nieuwe media getoond. Zoals muurschilderingen in een nagebouwde graftombe, te zien via een monitor in blacklight. Of een traditionele grafceremonie in animatievorm. Plus uiteraard ruimte voor de 145 kostbare oorspronkelijke objecten.
De kritieken zijn lovend.
Peter Elsässer, CEO Museums Partner: “Entering the exhibition is a breath-taking experience. I would not be surprised if this exhibition marks the beginning of a new trend in exhibition design. To my opinion this exhibition deserves a place on the shortlist for the Apollo Award 2017 in the category Exhibition of the Year.”
Marijke Hilhorst, Elsevier Weekblad: “De tentoonstelling in de nieuwbouw van het Drents Museum overrompelde me totaal. Een bezoek aan The Great Liao levert een verbijsterende ervaring op. En dat is niet alleen te danken aan de honderden, schitterende, vaak mysterieuze voorwerpen. Het was de inrichting. Die is absoluut voorbeeldig te noemen.”
In korte tijd samen de mooiste tentoonstelling maken
Een ingenieus opgezette tentoonstelling waarbij esthetiek en inhoud hand in hand gaan
Archeologie, Azië
Nominatie: Global Fine Arts Awards (categorie ‘Best Acient Art’) 2017
Je bent van harte welkom in het kleine huisje van ijzerhandelaar Levie en zijn vrouw Naatje. Zij maken zich op deze vrijdagavond in 1916 klaar voor Sjabbat, samen met hun dochter en twee zonen. Terwijl de tafel is gedekt, bereidt ieder gezinslid zich op eigen wijze voor op deze wekelijkse familiebijeenkomst in hun sfeervolle huis.
No user is logged in.