Het Veenpark in Drenthe vertelt het verhaal van het veen, over hoe de mensen leefden en werkten. De overstap van veen naar andere beschikbare energiebronnen ging in de vorige eeuw eigenlijk te langzaam. Nu bevinden we ons in een vergelijkbare situatie. Met EnergieRijk inspireren we bezoekers op speelse wijze om na te denken over hun energiekeuzes en de impact van hun keuzes nu.
Het boek ‘Het happy 2050 scenario’ van Babette Porcelijn is de basis voor de gekozen thema’s consumeren, vervoer en wonen in het museum. Babette is grondlegger van Think Big Act Now, een organisatie die laat zien dat iedereen een enorme impact heeft op o.a. energietransitie.
We vinden het onze maatschappelijke plicht om onze kennis en expertise in te zetten om dit soort noodzakelijke transities positief te beïnvloeden. EnergieRijk heeft geen belerende intentie. We stellen vooral vragen en willen bezoekers inspireren om met een andere blik naar hun omgeving te kijken en ze te laten zien dat je zelf meer macht en invloed hebt op duurzame keuzes dan je misschien denkt.
Ter gelegenheid van de viering 80 jaar vrijheid in Haarlem verhuisde de tentoonstelling Who Cares? van Museum van de Geest Amsterdam naar de locatie Haarlem. De tentoonstelling is een eerbetoon aan de slachtoffers en helden van de zorg tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Met uniek historisch beeldmateriaal en kunst vertellen we het verhaal van vergeten slachtoffers en verborgen helden binnen de psychiatrie en verstandelijke gehandicaptenzorg tijdens de oorlog.
Voor het Marinemuseum in Den Helder hebben we een nieuwe tentoonstelling ontworpen, genaamd Marine van nu. Door de ontwikkelingen in de wereld en bij de Koninklijke Marine is er gevraagd een tentoonstelling te ontwerpen die het functioneren en de technologische ontwikkelingen van de Marine in een dynamische opstelling weerspiegeld.
We zijn trots dat onze directeur Marièlle Beek samen met Nicolette Hulsenbos van Fonk Magazine betrokken is geweest bij het opstellen van de Pitchcode 2025.
Deze nieuwe code geeft heldere richtlijnen voor opdrachtgevers en bureaus en zet in op transparantie, eerlijke verhoudingen en een respectvolle samenwerking in het creatieve proces. Een belangrijke stap om ons vak toekomstbestendig te maken en de beste resultaten te behalen, juist ook voor onze opdrachtgevers.