Soms zijn er pitches die je per se wil winnen, om allerlei verschillende redenen… De pitch voor de tentoonstelling over Frida Kahlo in het Drents Museum is er zo een. Met het oog op wie Frida Kahlo was, zowel haar imago als identiteit, hebben we een strategisch en verrassend totaalconcept gepitched. En met succes: we hebben hem gewonnen!
Zijn we nog maar nauwelijks bekomen van het winnen van de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2022, dient zich de volgende prijs zich alweer aan. Voor de Remarkable Venue Awards 2022 is ‘ons’ Nationaal Monument Kamp Vught namelijk als winnaar uit de bus gekomen in de categorie ‘Beste Onsite Experience’ in Nederland.
De winst hebben zij te danken aan customer reviews via Tiqets. En hoewel de prijs en reviews toezien op meer dan alleen het museale deel van Kamp Vught dat wij verzorgd hebben, voelen we ons gepast trots.
Gebaseerd op wetenschap en feiten beïnvloeden we graag transities met een nieuw verhaal. En wel zo dat het voor een breed publiek leuk, toegankelijk en begrijpelijk is.
Museum EnergieRijk in het Veenpark is daar een mooi voorbeeld van. Op speelse wijze inspireren we hier bezoekers om na te denken over hun energiekeuzes en de impact van hun keuzes nu. De inhoud en gekozen thema’s – consumeren, vervoer en wonen – zijn gebaseerd op het boek ‘Het happy 2050 scenario’ van Babette Porcelijn.
De tentoonstelling ‘In de ban van de Ararat – Schatten uit het oude Armenië’ in het Drents Museum is genomineerd voor de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2022. Het is een eer dat de vakjury de door ons ontworpen tentoonstelling bij de beste 10 heeft geselecteerd. Maar het uiteindelijke woord is aan het publiek. En het publiek raken is ons hoogste doel.
Gun jij ons de Museumtijdschrift Tentoonstellingsprijs 2022?
Breng dan hier je stem uit.*
*Met je stem maak je kans op een culturele reis voor 2 personen!