Soms zijn er pitches die je per se wil winnen, om allerlei verschillende redenen… De pitch voor de tentoonstelling over Frida Kahlo in het Drents Museum is er zo een. Met het oog op wie Frida Kahlo was, zowel haar imago als identiteit, hebben we een strategisch en verrassend totaalconcept gepitched. En met succes: we hebben hem gewonnen!
Oorlog. Een akelig actueel onderwerp, waarbij er altijd veel perspectieven zijn. Wie heeft gelijk? Wie is slachtoffer? En wat betekent ‘dit nooit weer’?
Dit weekend opende het Nationaal Museum Tachtigjarige Oorlog (NMTO) feestelijk zijn deuren in het Achterhoekse vestingstadje Groenlo. Het museum is gevestigd in de prachtig gerestaureerde Calixtuskerk (15e eeuw). Een uniek rijksmonument en een kerk die de Tachtigjarige Oorlog zelf heeft meegemaakt. In deze bijzondere setting wordt het verhaal van de oorlog op een interactieve en eigentijdse manier, en vanuit diverse perspectieven verteld.
Voor het Marinemuseum in Den Helder hebben we een nieuwe tentoonstelling ontworpen, genaamd Marine van nu. Door de ontwikkelingen in de wereld en bij de Koninklijke Marine is er gevraagd een tentoonstelling te ontwerpen die het functioneren en de technologische ontwikkelingen van de Marine in een dynamische opstelling weerspiegeld.
We zijn trots dat onze directeur Marièlle Beek samen met Nicolette Hulsenbos van Fonk Magazine betrokken is geweest bij het opstellen van de Pitchcode 2025.
Deze nieuwe code geeft heldere richtlijnen voor opdrachtgevers en bureaus en zet in op transparantie, eerlijke verhoudingen en een respectvolle samenwerking in het creatieve proces. Een belangrijke stap om ons vak toekomstbestendig te maken en de beste resultaten te behalen, juist ook voor onze opdrachtgevers.